دانلود کتاب صوتی خداوند الموت (خداوند قلعه الموت) همراه با فایل pdf کتاب
نوشته پل آمیر با ترجمه زیبای ذبیح الله منصوری
زمان کلی این کتاب صوتی 49 ساعت می باشد و حجم فایلها در مجموع 680 مگابایت
کتاب خداوند الموت یکی از کتابهای زیبا و جذاب تاریخی است که مثل همه ترجمه های ذبیح الله منصوری با ترجمه خواندنی و حاشیه های دقیق آن ، بر زیبایی و جذابیت کتاب افزوده است طوری که اگر یکی دو ساعت کتاب صوتی را گوش کنید دیگر نمی توانید آنرا زمین بگذارید.
از محاسن این کتاب صوتی این است که همه 49 ساعت آن به صورت 99 فایل مجزای صوتی نیم ساعته می باشد و شما می توانید یک یا دو فایل را امروز گوش کنید و فردا به سراغ فایل شماره بعدی بروید. به عنوان تجربه شخصی با کتابهای صوتی که کل کتاب در یک فایل 10 ساعته یا ساعات زیاد هستند مشکل دارم چون وقتی از یک قسمتی آنرا قطع می کنم چند روز بعد پیدا کردن دقیق آن زمان کتاب صوتی برایم مشکل است.
ذبیح الله منصوری در مقدمه کتاب می نویسد:
برداشتی که در این کتاب از نهضت حسن صباح شده، غیر از آن است که تا امروز در کتب دیگر راجع به فرقه اسماعیلیه نوشته اند و از آنچه نویسنده این کتاب میگوید چنین استنباط میشود که نهضت حسن صباح، فقط یک نهضت مذهبی نبوده و آن مرد میخواسته که ایران را از تحت سلطه خلفای عباسی یا کسانی که از سلاطین و امرای محلی ایران بودند اما از خلفای عباسی گوش شنوا داشتند، برهاند.
کتاب خداوند الموت به دلیل جذابیت و فروش بالای آن، در سالهای مختلف با طرح جلدها و چاپهای متعددی منتشر شده
در باره کتاب صوتی خداوند الموت :
حسن صباح (۴۶۴ قمری – ۲۶ ربیعالثانی ۵۱۸ قمری) از ایرانیانی بود که در دوره سلجوقی قیام کردند.
مذهب وی و پیروانش شیعه اسماعیلیه نزاریه بود که شاخهای از پیروان امامان است، اما به هفت امام اعتقاد داشتند و امامت را بعد از جعفر صادق حق فرزند وی، اسماعیل دانسته و مهدی موعود امام (آخر الزمان) را از نسل او میدانند.مرکز قدرت اینان در مصر بود که خلفای فاطمی مصر این مذهب را در این کشور رسمی اعلام کرده بودند. این فرقه در ده سطح طراحی شده بود و به افراد در سطوح پایینتر گفته میشد که قرآن علاوه بر معنای ظاهری معانی عمیقتر و نهفتهای نیز دارد.
در آخرین سطح (امامت)، فرد همه چیز را حتی تجربههای شخصی خویش را تنها در صورتی میپذیرد که عقل بر آن حکم دهد.عقاید بدین حد سختگیرانه تنها در عدهای از اندیشههای بودایی دیده میشود.
حسن صباح عقیده داشت همه افراد توانایی رسیدن به بالاترین سطح را ندارند و بنابراین بیشتر افراد را در ردههای پایین و برای اطاعت از اوامر خویش نگاه میداشت.بسیاری از سازمانهای زیرزمینی مانند روشنضمیران و فراماسونری شیفتهٔ حسن صباح و سازماندهی او بودهاند.
زندگی حسن صباح:
حسن بن علی بن محمد بن جعفر بن حسین بن محمد صباح حِمَیری (حسن صباح که در تاریخ معروف به سیدنا نیز هست) اهل ری بود. پدرش او را به مدرسهٔ امام موفق (نیشابور) برد تا نزد او تحصیل کند. در بعضی منابع از حسن صباح، عمر خیام و خواجه نظامالملک به عنوان سه یار دبستانی یاد شدهاست. این سه یار دبستانی با هم عهد میکنند که هرکدامشان زودتر به مقامی رسید دیگران را کمک کرده و به مقام بالایی برسند.
خواجه نظامالملک از سه دوست خود زودتر به مقامی رسید و به عهد دیرین با دوستان پایبند بود لذا برای عمر خیام جیره ای دائم مقرر نمود و حسن صباح را به دربار سلجوقی معرفی نمود.
پس از گذشت زمانی قدرت و نفوذ حسن صباح گسترش یافت، لذا پس از مدتی از دربار سلجوقی تبعید گردید و این سرآغاز حرکت وی شد. پس از تحصیل به مصر رفت و آنجا با خلیفه فاطمی، المستنصر بالله ملاقات کرد.فرقه او را نزاریه نیز مینامند؛ زیرا او بر سر جانشینی المستنصر با امیر الجیوش مخالف بود. المستنصر دو پسر داشت به نامهای نزار و مستعلی.
او ابتدا پسر اولش نزار را جانشین خود کرد اما با مخالفت امیرالجیوش، مستعلی را به عنوان جانشین خود اعلام کرد. اختلافات آنها هم از همین جا شروع شد.طبق اعتقاد اسماعیلیان نصب اول قبول است و نصب دوم باطل. سپس به ایران آمد و از آنجایی که کلامی آتشین و پرنفوذ داشت روز بروز بر طرفدارانش افزوده شد.
مرگ حسن صباح:
حسن صباح در پی بیماری کوتاهی، در ۲۶ ربیعالثانی ۵۱۸ قمری درگذشت.او را در نزدیکی قلعه الموت به خاک سپردند. مقبره او، که بعداً کیابزرگ امید و دیگر رهبران نزاریه ایران نیز در آنجا دفن شدند، تا هنگامی که به دست مغولان ویران گشت، زیارتگاه اسماعیلیان نزاری بود.
قلعه الموت:
منطقه اَلَموت یا رودبار الموت منطقه ای کوهستانی در سلسله جبال البرز، واقع در شمال شرقی استان قزوین، و جنوب مازندران و گیلان است.این منطقه در دنیای قدیم یکی از مراکز بزرگ داروسازی بشمار می رفت.